De ervaring van Infraspeed

Het bedrijf Infraspeed Maintenance BV (IMBV) uit Dordrecht is de assetmanager en onderhoudsmanager van de railinfrastructuur van de HSL-Zuid. Naast het beheren en onderhouden van de bestaande fysieke objecten van de HSL-Zuid realiseert Infraspeed ook projectmatig aanpassingen aan de infrastructuur en zijn zij altijd bezig met verbeteringen op en rond het spoor, tunnels, bruggen en viaducten. Al acht jaar zijn zij zeer tevreden over de samenwerking met Groenendijk Bedrijfskleding, zo blijkt na een gesprek met Ivo Koppert, Contract Manager bij het bedrijf. Wij spraken hem over zijn ervaring met Groenendijk.

Waarom hebben jullie voor Groenendijk als leverancier van jullie bedrijfskleding gekozen?

“Infraspeed werkt nauw samen met Siemens en BAM. Toen de partij waar wij voorheen bedrijfskleding bestelde failliet ging, zijn wij samen met Siemens en BAM gaan kijken of de leverancier waar zij mee samenwerken ook bij ons zou passen en zodoende zijn we bij Groenendijk uitgekomen. We hebben gekeken welke aanvullende producten er nodig waren en of jullie hieraan konden voldoen. Toen dat allemaal mogelijk bleek hebben wij ervoor gekozen onze bedrijfskleding ook via Groenendijk te gaan bestellen.”

Hoe ervaar je de samenwerking met Groenendijk?

“Wij ervaren de samenwerking als zeer prettig. Er wordt altijd meegedacht met ons als klant en bij vragen krijgen we altijd op korte termijn een reactie terug. Ik weet met welke vragen ik bij Jelle (relatiebeheerder) terecht kan en weet ook voor welke vragen ik het Customer Operations team kan benaderen.”

Wordt er gebruik gemaakt van de persoonlijke webshop CorpWear?

“Jazeker, alle medewerkers hebben een inlog en kunnen alles rondom hun bedrijfskleding zelf regelen. Af en toe krijg ik wel eens vragen over bijvoorbeeld het retour sturen van kleding of een onvolledige levering, maar meestal komen medewerkers ook hier vrij snel zelf uit. Het gemak waarmee medewerkers zelf kunnen bestellen zorgt ervoor dat ik hier minder werk aan heb.”

Zijn jullie tevreden over het kledingpakket?

“We hebben gelukkig eigenlijk nooit negatieve reacties over de kleding ontvangen. Wel is met de overgang van de kleurstelling in kleding voor spoorwerkers nu meer polyester in de kleding verwerkt. Hierdoor horen we af en toe dat medewerkers meer zweten. Maar samen met Jelle en Christel (medewerkster binnendienst) zijn we hard op zoek naar een alternatief. Verder zijn alle broeken en shirts prima!”

“Ook is de kwaliteit van het bedrukken goed, de logo’s laten niet los en brokkelen niet af. Wel willen ze een enkele keer nog wel wat verkleuren na veel wasbeurten. Op de commandotrui laten we het logo borduren en ook dit blijft netjes in tact.” 

Zijn er punten die beter kunnen binnen onze dienstverlening?

"Niet echt.. Er is één ding dat ik kan bedenken. Laatst hebben wij het afleveradres gewijzigd van ons hoofdkantoor naar het magazijn aan de overkant van de weg. Op de bon staat het juiste nieuwe adres maar vaak wordt het pakket toch nog bij het kantoor afgeleverd. Waarschijnlijk omdat de vaste bezorger niet beter weet en wellicht niet eens meer op de bon kijkt. Wanneer er zoiets wijzigt moeten jullie goed controleren of dit ook in de keten, in dit geval bij de pakketdienst duidelijk doorgekomen is.”

Hoe omschrijf je Groenendijk in drie woorden?

“Ik zou zeggen flexibel, klantgericht en servicegericht. Jullie zijn altijd bereikbaar en open en transparant in de communicatie. Jullie checken proactief of er punten zijn die wij graag willen bespreken. Eens in de zoveel tijd drink ik een kopje koffie met Jelle en nemen we mogelijke verbeterpunt door. Wanneer deze er zijn pakken jullie dit serieus op en wordt hier gehoor aan gegeven.”

“Laatst werden bijvoorbeeld de pakketten ineens geleverd zonder de naam van de exacte besteller erop. Hierdoor had onze magazijn meester moeite om het juiste pakket bij de juiste medewerker af te geven. Gelukkig werd dit snel weer teruggedraaid en zitten er weer naamstickers op de pakketten.”

Aan mij als relatiebeheerder is het de taak om de verwachtingen die de klant van Groenendijk als leverancier heeft te overtreffen. Wij gaan graag een partnership aan met onze klanten en streven continu naar verbetering. Dit leidt tot tevreden klanten en daar doe ik iedere dag mijn uiterste best voor, het doet mij deugd wanneer ik positieve terugkoppeling ontvang van de klant. Tevreden klanten zorgen ervoor dat ik met een lach op mijn gezicht aan het werk ben.

Jelle den Boer, Relatiebeheerder

Meer weten?

Onder het genot van een kopje koffie bespreken we graag alle
mogelijkheden!