Selecteer een pagina
Referentie

BSH Huishoudapparaten B.V.

In 2009 gingen de verkooporganisaties van Bosch en Siemens in Nederland samen. Het nieuwe bedrijf, BSH Huishoudapparaten B.V., bezoekt jaarlijks 180.000 klanten voor een reparatie aan hun vaatwasser, magnetron of wasmachine. Naast apparaten van Bosch en Siemens gaat het ook de merken Neff, Gaggenau en Solitaire. “We hebben 140 servicemonteurs op de weg en zijn op weg om het beste servicebedrijf van Nederland te worden. Daar werken we dagelijks aan en zijn we trots op”, vertelt Co Jansen, Manager Field Service bij BSH.

Wat betekende het samengaan voor de bedrijfskleding?

“Uiteraard wilden we als nieuw bedrijf één kledingpakket voor onze monteurs. Tegelijk wilde ik graag een kwaliteitsslag maken. De kleding mocht wel wat meer uitstralen. Hoe we een goede leverancier kozen? Bij Siemens werkten we al met Groenendijk. Bosch had een andere leverancier. Bij onze keuze hebben we ons tot die twee beperkt. Met beiden hadden we goede ervaringen en ze boden een gelijkwaardig pakket. Uiteindelijk kwam Groenendijk als beste naar voren. Daarbij speelde ook mee dat Groenendijk al leverde aan andere Siemens-bedrijven.”

Waar moet bedrijfskleding van monteurs aan voldoen?

“Onze monteurs zijn vertegenwoordigers van de fabriek. Voor klanten zijn zij meestal de eersten van ons bedrijf die ze ontmoeten. Dat vraagt meer van een monteur dan alleen het apparaat repareren. Wat bij een klant blijft hangen is dat een monteur zich netjes voorstelt, dat hij een matje neerlegt als hij aan het werk gaat en dat het aanrecht schoon wordt achtergelaten.”
“Die uitstraling moet ook terug te zien zijn in de kleding. Onze monteurs, zijn geen monteurs in overalls. Ze dragen een overhemd en een nette broek. Uiteraard is het belangrijk dat een monteur ook comfortabel kan werken De broeken zijn daarom voorzien van steekzakken en kniestukken. Naast uitstraling is het dus belangrijk dat de kleding comfortabel en praktisch is.”

Wat voor pakket hebben jullie gekozen en hoe kiezen de monteurs hun kleding?

“Het pakket bestaat uit een zomerjas, een winterjas, polosweaters, overhemden met korte en lange mouw, werkbroeken en werkschoenen. De monteurs krijgen jaarlijks een puntenaantal, waarmee ze zelf de kleding kunnen bestellen in de webshop van Groenendijk. In de webshop kunnen ze kiezen uit ons pakket en zijn alle maten per medewerker ingevoerd – hiervoor zijn in het land diverse passessies gehouden. De bestelde kleding wordt vervolgens bij de medewerkers thuis afgeleverd.”

Hoe bevalt de samenwerking met Groenendijk?

“De monteurs zijn heel tevreden met hun kleding, al kun je het natuurlijk niet iedereen 100% naar de zin maken. Daarnaast vind ik dat het servicelevel van Groenendijk goed is. Vragen worden snel beantwoord. En als er en probleem is, dan wordt het snel opgelost. In het begin kreeg ik bijvoorbeeld voor iedere bestelling een aparte factuur. Dat is voor mij helemaal niet handig. Binnen enkele weken was het geregeld dat ik voortaan een verzamelfactuur kreeg. Ook vervangingen van kleding is een snelle service van Groenendijk. Zulke dingen vind ik heel belangrijk bij een leverancier. Juist omdat wij het beste servicebedrijf van Nederland zijn, leggen wij de lat voor onze leveranciers ook erg hoog.”

www.bsh-group.com

Direct contact

Neem contact op met een van onze 30 binnendienst­medewerkers en geef uw bedrijf de uitstraling die het verdient.

0348 – 43 00 41

Contactpersoon per regio

Neem contact op!